Uncategorized

Hüvasti, ülikool!

Ma isegi ei hakka mainima kui mitu korda ma olen selle nädala jooksul jõudnud mõelda, et saadan ülikooli kuradile. Kui ma selle semestri esimeseks eksamihindeks F sain, siis olin ausalt maruvihane. Oh, ärge muretsege! Ma pole ainus, kellel on sellest õppeainest kops korralikult üle maksa läinud mitu korda.  Meile lihtsalt sattus selline tore õppejõud, kes ÕISis pandud kursuseprogrammist kinni ei pidanud. Kuigi ma täitsin ära ettenähtud nõuded, mida kursuse läbimine eeldas, siis õppejõu seisukoht on, et ma pole mitte midagi teinud. Probleemid hakkasid siis kui selgus, et õppejõud ei luba tudengeid eksamile ja jättis mitme jaoks edasi töö küsitavaks. Vaja oli esitada ikkagi 2 lk esseed ja teha ära väga mahukas grupitöö. Kes see tahab oma aega sellele raisata kui hiljem tulemus on F. Essee sain arvestatud ja ülejäänud grupikaaslased said esitluse eest hindeks C, mis on samuti arvestades töö mahtu tegelikult tudengitele näkku sülitamine. Rääkimata sellest, et sai õppejõudu teavitada, et tervislikel põhjustel mina ei saa koguaeg loengutes käia. Teda ei huvitanud!

Proovige 20 minutiga välja tuua välja 6 erineva usundi kohta sarnasused ja erinevused. Tekkeaeg ja -koht, personaalse rajaja olemasolu või puudumine (nende sarnased ja erinevused), jälgijaskonna suurus maailmas ja leviku ulatus, käsitlus jumalast, jumalates või absoluutsest reaalsusest, käsitlus maailmast ja inimestest, käsitlus inimese ja jumalate või absoluutse reaalsuse suhtest, käsitlus surmajärgsest elust, eetika ja moraal nin kultus (religioossed toimingud). Me nägime päris mitut gruppi, kes olid ajahädas ja tegid kiirustades väga tobedaid vigu. Ka mina avastasin meie esitluse ajal mitu viga, mis tulid peamiselt kiirustamise tõttu. Seisukohti ei võimaldatud üldse põhjendada, kuigi me olime selleks valmistunud. Kõik said üldistamise pärast kritiseerida. Samas pean kiitma loomingulisuse eest, sest seal oli nii tabeleid, graafikuid ja muid lahendusi, et võimalikult kompaktselt oma esitlus sooritada. 

Hinded pandi kõigile grupiliikmetele samad. Olenemata sellest kui palju keegi oli kursusel panustanud. Ja eksamile (esitlusele) ei lubatud kui loengupäevikuid polnud piisavalt või esseed tehtud, samas saadi alles pärast esitlust teada kui tehtud töö arvesse ei läinud.  Ühegi tudengi tegelike teadmisi ei hinnatud. Siiani küsin endale, et mis kuradi asi see oli üldse?? Teile sobib teha ära suur töö ja siis selle eest ei midagi saada? Olen kuulnud, et kaebusi selle õppeaine kohta on nii palju, vb võetakse midagi ette. Ainus asi, mis selles loengust õppida oli, oli see kuidas sisult hea loengu võib üks inimene täiega ära rikkuda oma üleoleva ja lugupidamatu suhtumisega.

Samas ühes õppeaines, kus hinne sõltus esseest ja kolmest kirjalikust testis. Kolm kirjaliku testi pidid olema 50% koguhindest. Õppejõud tegi ühe kirjaliku testi, kus ainult kolm inimest said testi arvestatud (üks neist mina), teise testi tegime koha peal, kuid hindamiseks ega kontrollimiseks ta neid ei võtnud (kohalolijad sain niisama arvestatud) ja kolmanda kirjaliku testi jättis ta ära, sest ta ei saanud välisreiside tõttu viimaseid loenguid anda. Hiljem essee kohta ütles, et tema meeles on see plagiaat, kuigi mul oli kasutatud kirjandus välja toodud ja hiljem kontrollisin mitu korda, sest tegelikult plagiaadisüüdistus on tõsine asi. Aga olles juba kogenud sellist üleolevat suhtumist on mul ükskõik. Rääkisime teiste tudengite sellest ja nende meeles ka pole mõtet midagi ette võtta. Keegi ei vaata su hindeid ja tegelikud teadmised loevad palju rohkem.

Veel üks jama oli siis kui ÕISis oli viga eksamiajaga ja mina saabusin eksamile tund hiljem. Kõigepealt ei tahetud eksamile lubada ( sest eksam hakkab lõppema ja õppejõud läheb puhusele), siis soovitati mul üldse semestrit korrata, kusjuures sama inimese poolt, keda ma eelmises lõigus mainisin.  Alles siis kui ma korralikult endast välja läksin selgus, et ups süsteemiviga. Arvate, et keegi vabandab sinu eest siis? Muidugi mitte. Eksamit sain teha aga emotsionaalne kahju oli tehtud ja see andis tugevalt tunda eksamil. Hoidsin vaevu pastakat käes. Kirjutasin hiina keele eksamit aga kuna ma HSK taseme 3 tehtud sain, siis ma tean, et ma olen palju võimekam. Nüüd oleks asjakohane mainida, et pärast sisseasumist on meil ainult üks aktiivne õpilane pluss veel kolm ja võib juhtuda, et järgmisel semestril pole ühtegi õpilast kolmandal kursusel. Vahva!

Igatahes on olnud väga ebameeldiv kogemus ja kolmandat aastat ma samasugust enam ei taha. Ma olen mõelnud, et peaks kolmanda aasta akadeemilisel olles sooritama aga siis ma ei saa õppetoetust ja lõpetamine venib kaugemal. No thanks! Ma samas imestan, kuidas mul õnnestub koguaeg selliste inimeste ja olukordade otsa sattuda. Kusjuures süsteemiviga on mul tulnud ette korduvalt! Haiglas kui minu meili aadress oli .gom lõpuga, arve ei tulnud kohale ja minu aeg tühistati ilma igasuguse hoiatuseta. Ühistaotluse puhul jäeti puudetaotlus ikka menetlemata jms. Mul on tõsiselt mingi halb karma 😀

Mul kadus igasugune motivatsioon teisi eksameid teha ja iga kordamise juures mõtlen, et miks ma seda teen. Samas olen kasutanud oma unetusperioodi siiski öösel õppimiseks. Öösel on hea vaikne õppida. Proovisin ka ööraamatukogu aga see tundus liiga kahtlane paik. Üldse ei istunud öisel ajal raamatukogus olemine. Vähemalt mitte ülikooli raamatukogus. Vanasti õppisin koguaeg Kurgja Talumuuseum raamatukogus, ka öösiti, aga see oligi kuidagi teistmoodi. Võib olla sellepärast, et seal ei jalutanud teisi inimesi ringi ja lõhnas vanaraamatute järgi.

Valmistun veel kolmeks eksamiks ja kirjutan ühe essee (kokku neli õppeainet) ning ongi kõik, siis vaatan, mis edasi saab. Vähemalt nende osas ikka hinnatakse minu enda teadmisi veidi adekvaatsemalt.

Lõppu panen hoopis pildi Henryst. Käisime enne minu hoogsat õppima asumist pargis. Enne ärkas kella nelja ajal hommikul üles ega saanud aru, miks ma teda magama tagasi saadan, sest väljas hakkas juba valgeks minema.

 

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

%d bloggers like this: